Как да прехвърлите телефонен номер от един в друг доставчик?

Процедурата по трансфера на телефонен номер към друг доставчик е изключително облекчена, без значение дали е фиксиран или мобилен.

мобилен оператор

Какво е важно да знаете преди да прехвърлите номера си към друг доставчик?

1. Разгледайте внимателно и възможно най-детайлно офертата която избирате. Това включва цените на разговорите към всяка една дестинация, където е възможно да Ви се наложи да позвъните. Най-важни са разговорите към останалите доставчици на телефонни услуги (фиксирани и мобилни) и разговорите в чужбина.

2. Обективно осъзнайте нуждите си и по възможност направете проверка на използваното количество минути на месец. Това ще Ви помогне да се ориентирате към най-подходящия тарифен план за вас и ще Ви спести разходи за услуги, които реално не ползвате.

3. Задължително проверете срока на текущия Ви договор. В случай че не е изтекъл или не изтича съвсем скоро, то прехвърлянето към друг доставчик би било погрешен ход от финансова гледна точка, тъй като ще Ви се наложи да заплатите неустойката за предсрочно прекратяване на д-р с настояшия доставчик. Размерът на неустойките е равен на всички месечни такси до изтичане на договора.

След като вече сте избрали най-подходящата оферта за Вас, запознали сте се в детайл с ценообразуването и включените минути и нямате ангажиращ срочен д-р с настоящия доставчик е време да започнете процедурата по прехвърлянето.

Какво е необходимо да направите, за да прехвърлите телефонен номер към друг доставчик?

1. Посетите офис на новия си оператор.

2. Попълните заявление за прехвърляне на номер. Необходима е само лична карта.

3. Подпишете д-ра за новия си тарифен план с новия доставчик.

4. Оставете актуален телефон за връзка (различен от този който прехвърляте, тъй като приемащия оператор ще ви се обади за да ви уведоми за датата и часа на преноса). Самият процес по закон не трябва да отнема повече от 7 дни. Ако в този срок, телефонът ви не е прехвърлен, задължително обратна връзка – и даряващия и приемащия доставчик ще ви дадат становище за забавянето/отказа от пренос.

5. Ако все пак размислите и се откажете от преноса си на номер в нов оператор, трябва да попълните заявление за отказ от пренос на номер. Това можете да направите във всеки клиентски офис на компанията към която сте искали да се прехвърлите. Това е единственият законов ред за спиране на процеса по преносимост.

След като номера се прехвърли обикновено услугата липсва за кратко, тъй като се изисква преконфигурация в системата на оператора. Можете да се свържете с кол центъра за да попитате колко точно време ще отнеме.

В случай на пренос на фиксиран номер е важно да превключите телефона от старата мрежа към новата . Ако изпитвате затруднения или не знаете точно какво да направите най-добре се свържете с поддръжката за инструкции, тъй като понякога има определени технически специфики и настройки, които няма как да направите сами.

Преди да решите дали да прехвърлите номера си сравнете бързо и лесно офертите на мобилните оператори. Operator.bg Ви дава възможност, за секунди да се информирате за актуалните прдложения.